Je to tak, David Hasselhoff je opravdový umělec. Ne nějaká hvězdička, trapná rychlokvaška, někdo, kdo nemá světu co říct. Je to opravdový umělec, nebojí se propagovat své myšlenky a své nejniternější já, žije životem pravého poéty a zároveň má neopakovatelný styl. Jeho písně "Hooked on a feeling" a "Jump In My Car" si zaslouží krátký rozbor.
V písni "Hooked on a Feeling" naprosto beze studu popisuje vztah k jakési dívce, pocity, která mu ta láska dává, a to naprosto ryze žensky a živelně. Klip zde parafrázuje pocity zamilovaného muže, i když si to nikdo samozřejmě nepřizná. ON si naopak řekl: nebudu nic skrývat, cítím se prostě takhle, jestli se vám to nelíbí, jděte si třeba do prdele! Což značí jeho bouření proti společnosti a opovrhování jí, prvek typicky romantický. Toto vidíme i v první části klipu, kde zpívá a na pozadí je velký dav; a těsně před prvním refrénem poéta prostě vzlétne a objeví se v africké buši (únik před společností do přírody - prvek romantismu). A tak dále. Očividně se poéta nestydí za své ženské já, avšak má i druhou tvář.
Tou je píseň "Jump In My Car", která naopak odráží jeho maskulinní, sexuchtivé já v kontrastu s femininním založením. Jde vidět jeho novou vyspělost, po emotivní, citově přeplněné písni "Hooked on a Feeling" lze vidět jistý umělecký posun k jakési prvoplánové drsnosti a ryzosti myšlenky písně. Zve dívku do auta, že prý ji sveze domů (účel je jasný). Nenechá se vykolejit prvním ani druhým odbytím, bojuje, dobývá ji, je to muž, vítězí, získává její srdce (obrazně, na krátko). Když zjistí, že bydlí příliš daleko, i přes námahu, které bylo třeba, aby ji dostal tam, kde ji má, ji vyhodí bez mrknutí oka z auta. Zde vidíme jeho osobnost z té "zlé" stránky, zároveň však kritizuje ženskou vypočítavost a falešnost. Náš hrdina se samozřejmě nedá touto vypočítavostí svést, ženskému kouzlu (=vidině sexu) odolává. Na pozadí můžeme vycítit poétovo dřívější zklamání ženami, kdy od nich očekával čistý cit, kterého se nikdy nedočkal. Vyčítá to bohužel všem ženám, své hledání čisté lásky vzdává a utápí se ve k ničemu nevedoucích známostech na jednu noc (romantický prvek - únik od citu do náhodných, neupřímných vztahů). Zklamání úspěšně skrývá za silácká gesta (viz "děj" písně), která zároveň paroduje. Celé vyznění se dá vyjádřit klasickou českou větu "pro jedno kvítí mi péro nenarostlo".
Srovnejme vyznění těchtou dvou písní s ostatními singly pop-scény. Hlubokost myšlenek a vkusnost jejich podání, což musíte uznat, jsou naprosto na jiné úrovni. Nemůžeme poétu zatím srovnávat s velikány světové poezie, jeho forma potřebuje ještě chvíli zrát, avšak na pop-scéně je jeho pozice naprosto neotřesitelná. Zároveň tyto písně srovnejme samotné mezi sebou, tak silný obsah a souhra ryze ženského a zároveň tak mužského elementu v poétově duši je fascinující. Když k tomu všemu vezmeme na vědomí slavné video, na kterém je Hasselhoff naprosto na sračky, máme dozajista v hlavě jasno - David Hasselhoff je opravdový umělec.
Patří mu náš obdiv a naše srdce. Nedej se, Hoffe!