Kýč VALENTIN

18.Únor 2007

Kýč jménem Valentýn

Jak jsme si vůbec mohli vyznávat lásku v době tuzexu a plísňových kalhot? "Tenkrát nic takového nebylo a rozhodně jsme nebyli o nic ochuzeni," říká čtyřicetiletá úřednice Jana. Teď je ale situace jiná. Obchody nabízejí nejrozmanitější dárky a předhánějí se v tom, že právě dotyčný produkt udělá milované/milovanému tu největší radost.

"Neignorujeme ho. Naopak, dáváme si s partnerem drobnou pozornost," prozradila pětatřicetiletá podnikatelka Eva. Pro ni stejně jako spoustu dalších lidí není důležité zaměřit se na jeden konkrétní den, ale vyznávat si lásku mnohem častěji.

Vzhledem k tomu, že u nás tento svátek máme a díky mediální propagaci se mu vyhneme jen s totální ztrátou paměti, se většina z nás podvolí a snaží se partnera potěšit alespoň maličkostí. Proč ne? Je přeci na každém z nás, jak tento den pojme.

"Já jsem loni koupila (dnes již bývalému, proč asi) víc jak kilový flák šunky ve tvaru srdce. No a jelikož se na mě vyprdnul, celou jsem ji sama snědla. To víte, jsem romantická povaha," bere dnes s nadhledem svou historku pětadvacetiletá Lucie.

Láska je nekonečné téma, ke kterému máme vztah závislý na momentálních prožitcích. I když se spousta z nás snaží od tohoto svátku distancovat, málokdo zapře, že ho dárek v tento den potěší. Jak by také ne, dárky přijímáme všichni rádi. O to důležitější je, aby neztratily punc upřímnosti a nestaly se tak povinným masovým doplňkem.

"Všechno co zavání povinností, je mi odporné. Když mám chuť partnerovi něco koupit, třeba jen tak pro radost, tak to udělám bez ohledu na nějaké výročí," prohlašuje hrdě sedmačtyřicetiletá manažerka Vendula.

Všemocná reklama
K tomuto názoru by se jistě přiklonila většina žen, ale jsou i takové, pro které je tento den důvodem k přípravě návalu rozkoše v jakékoliv podobě.

Sedmnáctiletá studentka Andrea se přiznala, že si na tento svátek velmi potrpí. "Mám dvouletou známost a každý rok se snažím připravit pro svého kluka extra večer. S předstihem posílám přání a v ten den připravím romantickou večeři."

Možná by se zdálo, že už reklama dostatečně zmasírovala dámské mozky, ale pánové rozhodně nezaostávají. Jen si všimněte, kolik mužů ten den navštíví květinářství, parfumerie nebo klenotnictví. Obchodníci si mnou ruce nad skvělým byznysem a ženy děkují za další den, který mohou svým miláčkům zaškrtnout do diáře. K čemu ale takové divadlo?

"Valentýn by měl patřit mezi zakázaná slova, stejně jako Vánoce a Velikonoce," svěřila se šestatřicetiletá marketingová ředitelka Ivana.

Valentýn je zkrátka pojem, který nabízí mnoho možností. Můžete ho podporovat, můžete ho nenávidět nebo ho naprosto ignorovat. On tady s námi zůstane už navěky. Podle historie byl totiž Valentýn římský kněz, který se i přes císařův zákaz tajně oddával milence, za což byl uvězněn a popraven.


napsal/a: pavel_75 15:18 Link


Komentáře

« Domů | Přidej komentář