17.Červen 2009

Vdnešní recenzi se podíváme na velmi povedený netbook Samsung NC20,který je větší sourozenec populárního modelu NC10. Kromě většíhodispleje nabízí tento netbook také lepší výbavu a výkon.

foto 1

Design Samsungu NC20 je velmi povedený, disponuje jednoduchými apřehlednými liniemi a eleganci zvýrazňuje stylový chromovaný rám pobocích. Bílá barva vypadá na první pohled opravdu skvěle, je alenáročná na údržbu a náchylná na nečistoty. Kvalita použitéhoplastu je určitě nadprůměrná, notebook působí bytelným a takétrvanlivým dojmem. Tento model používá WXGA displej s úhlopříčkouobrazu 12.1 palců (nejvyšší rozlišení 1280x800 pixelů), který jepodsvícený LCD diodami a určitě patří mezi ty nejlepší displeje tétovelikosti. Díky lesklému povrchu je kvalita obrazu excelentnía překvapily nás také velmi bohaté náhledové úhly. Čitelnost je napřímém slunečním světle sice trochu omezená, ale jinak displej odráží ive velmi osvětlené místnosti jen málo okolních elementů. Klávesnicepatří k těm lepším, má velmi dobrou odezvu a i když jste zvyklí naklávesnici z větších notebooků, určitě se rychle a bez problémůpřizpůsobíte. To samé platí i pro touchpad.

foto 2

Výkony audia jsou trochu limitovány celkovou velikostí notebooku akvalita zvuku se řadí spíše k průměru. K přehrávání klipů z YouTubenebo sledování streamového vysílání by měly reproduktory stačit, alepro přehrávání filmů bysme doporučovali spíše sluchátka. Postránce konektivity jsme byli celkem spokojeni, najdete tu napříkladtři USB porty, VGA, LAN, audio jack a čtečku karet 3v1. Samozřejmostíje WiFi příjimač 802.11b/g a Bluetooth. O výkon se staráprocesor 1.30GHz VIA Nano ULV U2250 (800MHz FSB, 1MB L2 Cache), kterýdoplňuje operační paměť 1GB DDR2 SDRAM (rozšiřitelná maximálně na 2 GB)a integrovaná grafická karta VIA Chrome9 HC3. Spolu s notebookemdostanete předinstalovaný operační systém Windows XP Pro w/ SP3 a proúschovu dat slouží harddisk 160GB 5400RPM SATA.

foto 3foto 6

Tato sestava poskytuje slušný výkon, rychlost a plně se vyrovnápodobným procesorům z řady Intel Atom. Každodenní úkony zvládne bezproblémů, ale moderní hry si určitě nezahrajete. Starší hry ano, ale ity v trochu omezeném rozlišení a s horšími detaily. Standartnírozlišení zvládá notebook s přehledem, ale pokud budete chtít přehrávatvidea v HD rozlišení, velmi rychle si všimnete limitů procesoru, kterýprostě přestane stíhat a obraz bude trhaný. Netbook SamsungNC20 je velmi dobrý přístroj, který vynikne i v této hodně nabitétřídě. Nejvíc se nám líbila skvělá klávesnice, výtečný displej akvalitní zpracování. Výkon reproduktorů je horší, ale to je jedinávážnější nevýhoda tohoto modelu.

foto 4

Technické specifikace modelu Samsung NC20:

• 1.30GHz VIA Nano ULV U2250 (800MHz FSB, 1MB L2 Cache)