Vážení přátelé, vítáme vás na Cimrmanově nově objevené hře Divoký západ. Je to poslední objev v USA. Tato hra byla vytvořena za nezvyklích okolností a to v vzducholodi se Zeppelinem, kdy ho Zeppelin tak naštval, že mu Cimrman vytrhl hrst vlasů a tou napsal na truc tuto hru. Takže to nepsal zrovn záměrně takže se tam sem tam najde několik much. Ale co taky chceme když koš ve vzducholodi není krytý že? Cimrman tuto hru psal také kvůli ponaučení. A jakéže ponaučení to bylo? Jak Cimrman doslova napsal v deníku: ...Lidé se dělí na 2 skupiny. První jsou naivní, co spoléhají na dobré a zlé strany, a druzí jsou chytří, kteří na ně vůbec nemyslí... O co v ní vlastně jde? Děj se odehrává přímo na bitevním poli. Jako se v každém příběhu postavy dělí na dvě skupiny (dobří a zlí), zde se děli na tři (dobří, zlí a jakoby neutralní). Přiblížíme si pojem neutrální postavy. Cimrman jimi myslel takové postavy, které nevědí, na kterou stranu se mají přidat. Ještě před začátkem bitvy o to losují, polovina se přidá na zlou stranu, polovina na dobrou. Vojevůdci nechtěli, aby se jim tam ti nezkušení do toho motali, a tak je přiřadili k dělostrelectvu. To proto, že na zlé straně měli neutrálové čím střílet, ale neměli co střílet, na dobré straně zase měli co střílet, ale neměli čím. V průběhu hry se tedy neutralové zase spojí, a vytvoří jakousi třetí armádu, tvořenou jen dělostřelectvem. Ta nakonec vyhraje.Jak si vysvětlujeme chatrnost děje? Nevíme přesně, v kterém roce Cimrman na své výpravě byl, protože z nějakého neznámého důvodu ani kronika Olsenovych neobsahuje letopočty. Nevíme tedy, jestli chatrný děj způsobilo jen rozladění Zeppelinem, nebo i stařecký úbytek tvůrčích sil.