12.Listopad 2008,15:22
Vážení přátelé, vítáme vás na Cimrmanově nově objevené hře Divoký západ. Je to poslední objev v USA. Tato hra byla vytvořena za nezvyklích okolností a to v vzducholodi se Zeppelinem, kdy ho Zeppelin tak naštval, že mu Cimrman vytrhl hrst vlasů a tou napsal na truc tuto hru. Takže to nepsal zrovn záměrně takže se tam sem tam najde několik much. Ale co taky chceme když koš ve vzducholodi není krytý že?  Cimrman tuto hru psal také kvůli ponaučení. A jakéže ponaučení to bylo? Jak Cimrman doslova napsal v deníku: ...Lidé se dělí na 2 skupiny. První jsou naivní, co spoléhají na dobré a zlé strany, a druzí jsou chytří, kteří na ně vůbec nemyslí... O co v ní vlastně jde? Děj se odehrává přímo na bitevním poli. Jako se v každém příběhu postavy dělí na dvě skupiny (dobří a zlí), zde se děli na tři (dobří, zlí a jakoby neutralní). Přiblížíme si pojem neutrální postavy. Cimrman jimi myslel takové postavy, které nevědí, na kterou stranu se mají přidat. Ještě před začátkem bitvy o to losují, polovina se přidá na zlou stranu, polovina na dobrou. Vojevůdci nechtěli, aby se jim tam ti nezkušení do toho motali, a tak je přiřadili k dělostrelectvu. To proto, že na zlé straně měli neutrálové čím střílet, ale neměli co střílet, na dobré straně zase měli co střílet, ale neměli čím. V průběhu hry se tedy neutralové zase spojí, a vytvoří jakousi třetí armádu, tvořenou jen dělostřelectvem. Ta nakonec vyhraje.

Jak si vysvětlujeme chatrnost děje? Nevíme přesně, v kterém roce Cimrman na své výpravě byl, protože z nějakého neznámého důvodu ani kronika Olsenovych neobsahuje letopočty. Nevíme tedy, jestli chatrný děj způsobilo jen rozladění Zeppelinem, nebo i stařecký úbytek tvůrčích sil.

 
kategorie: Moji Cimrmani
vložil: jvoj
Permalink ¤ 0 komentářů
15:21

Vážení kolegové, dalším objevem, který jsme učińili v USA, je nález scénářů pro živé obrazy série S.R.O. Jak se to stalo? Tak jeden nejmenovaný český Cimrmanolog objevil Cimrmanův zápis o vývoji významu zkratky s.r.o. postupem času. Tento Cimrmanolog objevil tohle:

1618-1918: Sabotujeme rakouskou okupaci

1918-1948: Společnost s ručeným omezeným

1948-1989: Soutěžíme o rudý odznak

1989-dále: Sebrat, rozkrást, oloupit
My jsme si samozřejmě okamžitě uvědomili, že to Cimrman nepsal jen tak. Muselo za tím být nějaké jeho dílo. A měli jsme pravdu. Jisté stopy nás zavedli právě do Ameriky. Jeden náš cimrmanolog byl ochoten prozkoumat kroniku Rodiny Olsenoých. Na 285. straně jsem našel... zmínku o tom, že Cimrman, za pobytu v této rodině, měl mezi svými papíry i svá zbrusu nová díla, z toho i soubor scénářů pro živé obrazy, nazvaný S.R.O.. Cimrman ovšem vymyslel obrazy pouze pro roky 1618-1918. Kromě toho tam ale byla zmínka také o tom, že je nechal na Bahamách jedné rodině, kerá si nepřála být jmenována. My jsme si tyto scénáře nechali poslat přímo do Brna, kde je již před příletem naší expedice začala zkoumat jedna čtvrtina našich cimrmanologů,... Ondřej Král. My vám teď,... nepřečteme názvy těchto živých obrazů, byly tři, a my vám je nepovíme, abyste přišli na naše představení.

 
kategorie: Moji Cimrmani
vložil: jvoj
Permalink ¤ 0 komentářů
15:20

Děkuji kolegovi..... za jeho referát. V Cimrmanově cestovním deníku jsme také našli zmínku o tom, že při jeho pobytu v S.L.C. mu vyprávěli o městech v Utahu, větších i menších... díky tomu se tedy doslechl o městečku Old Carbon City ( Karbonova lhota ). Co to s tímto referátem má společného?  Cimrman na bázi toho napsal scénář k budoucímu filmu nazvanému AUTA. Jak všichni víme, je to dnešní animovaný film. Producenti v titulkach zaměrne misto Cimrmanova jmena uvedli za dvoutečkou u režiséra jméno objevitele tohoto textu. Druhy důvod ale byl, že tito producenti, ani nálezce nevědeli, ze tuto hru napsal právě náš mistr. Na to jsme přišli až my... proto o tom také mluvím, že. Cimrman už tenkrát věděl, i při primitivnosti tehdejších prvních aut, jaká budou auta dnešní. Díky inspiraci tímto scénářem vymyslel svuj známý šestitaktní motor, objeveýy našimi předchůdci. Proč to Cimrman napsal? Tak nejen kvuli Karbonové lhotě, ale především je to tento duvod. Po neůspěšném pokusu, odvést deti od pohádek typu: Červena karkulka, Smolíček pacholíček, atd., se Cimrman rozhodl, že demonstruje tím, že vytvoří příběh fyzicky tak nereálný, že si děti uvědomi i nulový předpoklad daného deje v reálu i u ostatních pohádek. Vraťme se ale ještě zpět k filmu Auta. Pokud jste tento film někdy viděli, jistě sami uznáte, ze děj není v klasickém, Cimrmanovském stylu. Cimrman si, jak známo, vždy potrpěl na detaily. Ale v dnešní době je pochopitelné, že pro děti utleho věku není zrovna vhodné, zařadit do scénáře podrobné popisování šestitaktniho motoru, nebo dokonce intimních míst aut, jak je popsal Cimrman... Vsichni uz víme, ze Cimrman s Zeppelinem měli namířeno do New Yorku. Když si představíte jejich trasu z SLC, jiste se vam pred Chicagem vybaví Springfield, a to vám jiste připomene televizní seriál Simpsonovi. Jistě si řeknete, že ho musel také započat Cimrman. Není tomu tak. Simpsonovi se vyvíjeli už za dob Cimrmana, a on to věděl. Cimrman přímo píše:... Simpsonovi jsem nenapsal, uvědomte si mé vědomosti. O Karbonove lhotě jsem slyěel, kolem Springfieldu jsem jen letěl, a tudíž o něm nevím téměř nic... Tolik Cimrman. Já ted poprosím kolegu...., aby představil náš další objev z USA.

 
kategorie: Moji Cimrmani
vložil: jvoj
Permalink ¤ 0 komentářů
15:19

Vážení kolegové, tentokrát bychom vám chtěli ukázat výsledky naší expedice do Ameriky, konkrétně do S.L.City. O co šlo? Náš Cimrmanolog Jan Vojtek se dostal na klavírní soutěž do téhož města(nejspíše byl v porotě nějaký cimrmanolog). Jak došlo k tomu, že jsme se rozhodli tam pátrat po stopách Cimrmana? Došlo k tomu tak: Hostitelská rodina, která má hostit Jana Vojtka píše, cituji, promiňte čtu to z originálu: ...It's very nice, that you're from the Czech republic! We know, you have there your Czech genius Jara Cimrman. My grandfather knew him, because he landed with Zeppelin in S.L.City with their airship...Okamžitě jsme se začali připravovat na cestu do Ameriky ovšem ostatní Cimrmanologové nemohli jet, jelikož finanční kapitál našich sponsorů neobsahoval dostatečné finančně finanční,...finance, že... Takže nakonec jel jenom Jan Vojtek, který tam měl zárovň soutěž, ale to byla jenom záminka. Nakonec jsme od jeho hostitelské rodiny získali jednu stránku Cimrmanova rozmočeného deníku, která zbyla z poslední návštěvy Cimrmana v S.L.City (ona to taky vlastně byla jeho první, ano dalo by se říci i jediná jeho návštěva)Řekli nám také, že jejich dědeček jim vyprávěl o tom, jak mu Cimrman vypravel o tom, že letěli se Zeppelinem jeho vzducholodí "Nezničitelny Albert" nad Atlantickým oceánem, kde spadli na vodu a pomocí trosek "Nezničitelného Alberta" dopádlovali vysíleni na Bahamy. Tam je přivítal velice přátelský kmen lidojedů se slovy: "Vítat návštěva z nebes, mi zrovínka chystat hostinu.Cimrmanovi s Zeppelinem se to zdálo nějaké podezřelé, chvíli si s nimi ještě jen tak povídali, ale po slovech: tak kdo se chce ohřát první, se radši dali na uprk. Nyní vám přečteme deník, který psal Cimrman za pomoci Zeppelina během jejich dlouhé cesty do New Yorku. Nyní vám přečteme jenom názvy kapitol protože ty mluví za vše.         

 Let do New Yorku

1. Odlet

Po odletu až po Atlantický oceán se nic zajímavého, takže vám přečteme názvy kapitol od kapitoly 13.

13. Konečně moře

14. Pořád moře

15. Prší nám do gondoly

16. Udělali jsme odtokový otvor

17. Padáme

18. Vyhodili jsme zátěž

19. Nevíme, jak klesat

20. Zeppelin má mořskou nemoc

21. Vypadl nám kompas

22. Prohlídka Ria De Janeira

Potom se opět nic zajímavého dlouho nestalo a proto se posuneme až ke kapitole 37

37. Jsme psychicky na dně

38. Jsme fyzicky na dně

Aby jste to dobře chápali, tím, že jsou fyzicky na dně nemysleli nedostatek sil, ale potopenou vzducholoď.

39. Setkání s lidojedy

40. Útěk

Poté si na Bahamách, kde lidojedy potkali, sestavili novou provizorní vzducholoď a to jen díky tomu, že si Zeppelin pamatoval svoje návrhy nazpaměť. Asi po týdnu se dostali do S.L.City, kde naše pátrání začalo, tam pořídili nový kompas, doplnili zásoby a byly rozhodnuti odletět do New Yorku. Objevil se ale další problém. Vysoká frekvence ptáků nad městem. Pro původní vzducholoď by to snad nebyl problém, ale nová, provizorní byla z mnohem méňe pevných materiálů. Hned po vzletu měly nepěknou náhodu v tom, že do nich narazil sup. Spadli do slaného jezera, opět byly tedy fyzicky na dně. Cimrman to ohodnotil jako Slané fiasko. Po sestavení třetí vzducholodi doletěli do New Yorku. A nastal další problém. Před odletem z Evropy se nenaučili anglicky (uměli jenom "Yes" a "No") což byl docela problém, jelikož, když potom před spátečním odletem řekli na nějakou jim neznámou větu "no", poslali je na týden do vězení. Zpáteční cesta již ale proběhla bez problému, až na to, že doma jim řekli, že je hledali nějací lidé, kteří byli oblečení jako domorodci. Ale jak tomu ani jinak v Rakousku-Uhersku nemohlo být, ihned po příjezdu je zatkli za ilegální emigraci. Marně jim vysvětlovali důvody své dlouhé nepřítomnosti jelikož neuměli maďarsky(jejich soudce byl maďar, který pro změnu neuměl německy)

 
kategorie: Moji Cimrmani
vložil: jvoj
Permalink ¤ 0 komentářů
15:19

Vážení přátelé, opět jsme to my dva, Jéňa a Ondra, kteří vám chtějí představit nový objev v oboru Cimrmanologie. Tentokrát jsme objevili 10. svazek Cimrmanova deníku, který psal v dobách, kdy s hrabětem Zeppelinem sestrojoval slavnou vzducholoď. Jak jistě víte, Naši předchůdci zjistily, že kvůli nepříznivým povětrnostním podmínkám doletěli z Berlína místo do Bruselu do Warszavy a potom, když se chtěli vrátit zpět do Berlína, přistáli ve Vídni. My jsme pátrali v tehdejších meteorologických předpovědích, psaných tenkrát ještě ručně, ojediněle na psacím stroji. Proč? Vypůjčili jsme si nalezené svazky Cimrmanova deníku a tam doslova napsal (toho si asi naši předchůdci nevšimli), že při zkušebním letu jeho a Zeppelinovy vzducholodi mu nad Brnem vypadl jeho 10. sešit jeho deníku. Proto jsme tedy prohledávali meteo. předpovědi, aby jsme lépe mohli určit místo dopadu tohoto vzácného svazku. Zmýlili jsme se o 16 km (začali jsme kopat asi 6km za Tuřany), ale našli jsme ho na Špilberku, pod vrstvou hlíny, několik desítek centimetrů silnou. Podivili jsme se, jak zachovalý tento svazek byl, ačkoliv byl v zemi již přez sto let. Cimrman tuto svou osobní tragédii ohodnotil takto: ...Zatímco si o můj deník kdekdo utře nos, soud jim neuzná ani pokutu za ničení soukromého majetku... Teorii vtipu jsme našli již na 18. str. Nevíme to ovšem jistě, jelikož některé stránky byly již rozložené pod vrstvou hlíny nebo vytrhané. O co vlastně jde? Cimrman vycházel z toho, že vtipem nemusí být jen text, který je přirozeně vtipný, ale také text, který vůbec nedává smysl! Příkladem je například tento: sedí dva ptáčci na větvi, jeden zpívá a druhý bagr. Takhle napsané to moc vtipné není (Ono na tom vlasně nikdy není nic vtipné), ale když vám to někdo řekne, začnete se prostě smát a nikdo zatím nepřišel na to, proč (naštěstí). Cimrmanovy příklady se ale nedochovali. Jediné, co tam bylo zřetelně napsané, bylo: ...Zeppelin na mě v posledních několika hodinách pořád mluví nějaké blbosti a myslí si o sobě, že je vtipný a sám nevím, proč se jim směji. Na základě toho nechávám svědectví o mé teorii vtipu. Vtip může být i jen kravina, vyslovená z hlouposti a z hlouposti se ji také všichni zasmějí... Tím si ovšem Cimrmanovu teorii pravdy musíme vyložit jedině tak, že asi devět desetin lidstva jsou blbci. Děkujeme za pozornost.

 
kategorie: Moji Cimrmani
vložil: jvoj
Permalink ¤ 0 komentářů