18.7.2008
Děkuji kolegovi... za jeho referát. Významným Cimrmanovým kompozičním krokem bylo překomponovávání cizích skladeb. K jeho nejprvnějším dílům patří např. jeho překomponování Chopinovy Fantasie Impromptu Cis moll. Tam šlo vlastně jeno to, že Cimrman vyřízl pomalou část a opakovanou rychlou, a z první části přešel přímo na poslední stránku. Přepsal také ještě na rychlejší předepsané tempo. Změnil také název z Fantasie Impromtu na Šopskou etudu. Proč Šopskou? Tak mělo to dva důvody. Ten první byl, že chtěl v názvu použít alespoň část Chopinova jména, druhý pak byl, že po přepsání tempa byla etuda tak rychlá, že v ní pak kdejaký klavírista měl salát. Podobně to bylo u všech jím překomponovaných skladeb, tudíž tak, že spíš jen ze skladby ubíral, než ji překomponovával... No, zkráceně, prostě jen škrtal. Řekněme si alespoň o jeho nejslavnějším díle. Bylo to překomponování,... ne, to ne, co myslíte, tohle bylo opravdu překomponování, souboru skladeb Bedřicha Smetany, Má vlast. Cimrmanova úprava nesla název : Nejen tvá, Bédo. Srovnejme si Smetanovo dílo a Cimrmanovo.
Smetana 1.Vyšehrad
Cimrman1.Pernštejn
Smetana 2.Vltava
Cimrman2.Svratka
Smetana 3.Šárka
Cimrman3.Tereza
Smetana 4.Z Českých luhů a hájů
Cimrman4.Z Moravských vinic a sadů
Smetana 5.Tábor
Cimrman5.Tábor
Smetana 6.Blaník
Cimrman6.Turold
Děkuji za pozornost.