12.Leden 2008,16:39
Šel jsme jednou s kamarády koupit něco malýho do vankovky a co se nestalo... koukám že na křižovatku přijelo něco hodně hlučného, hodně rychlého a něco co se muslo vyrobit kdesi ve vesmíru a ne určitě v naší dimenzi.. Slyšeli jsme TO už asi 20 minut před tím než jsme to spatřili.. Zvuk sedmilitrového dvanáctiválce z továren AMG od Mercedesu je neskutečný, když se k tomu přidá opravdu praskání výfuků, které šlehají ohen!A to si nedělám legraci, stane se to pokud se schlazené palivo které projde výfukem, setká s rozžhavenými výfuky a není to nic velkého. Už z dálky se to přibližovalo, karbonová karoserie
pokrytá bezbarvým lakem. A ještě ten zvuk který naplnil to celé vzduchaprázdno....jako by někdo vystřelil raketu země vzduch hned vedle našich bubínků a ono to prošlo titanovo trubkou a 4 koncovkami to na nás mířilo. Nejde to popsat, šlo o velice melodický zvuk, děsně hlasitý a hodně a hodně sympatický..Celou tu dobu jsem se nepohnul, jen jsem levou rukou šmátral po telefonu, abych vyfotil/natočil/zvěčnil tu krásnou čtyřkolovou stíhačku která se jmenuje podle větru přicházejícího z And -Pagani Zonda F a to efko je upomínka na jendoho z největších závodníků 50.a 60. let-Juan Manuel Fangio.
Po několika vteřinách se Zonda pomalinkou jízdou dostala před nás, řidič zastavil na červené. Já jsem ještě prostě ukázal palec nahoru protože prostě chtěl jsem vyjádřit, že obdivuji tyto stroje. Troufám si říct, že ten řidič by mohl/měl být vzorem pro ostatní řidiče..smějete se mi? Tím drahým autem? Ne to jsem nemyslel.. Ale spíš to, že celou dobu co byl ve městě tak jel pomalu, nepředváděl se a jel opatrně..možná pochopil, že fakt závody patří na okruh, a ne na silnici kdy to ne vždy končí dobře. Jo když vidím některý mladý klučiny jak se prohánějí ve městech, v zatáčkách..je to smutný..co když pak sestřelí ne sebe..ale někoho jinýho..třeba našeho kamaráda, nebo kamarádku. A stačilo mi sledovat minulý rok ty tragický čísla, když o víkendu zemřelo 13 lidí v naší zemičce na silnici..jo to jsem dostal strach. Tak pro všechny nadzvukové piloty, nepředvádějte se na silnici v protisměru, to radši na opušteným parkáči trénujte powerslidy(na parkovištích u globusu je to ideální večer) ale hlavně se vyvarujte tohle provozovat na normální komunikaci. Mluvím jako starej dědek:(
vložil: MartinekZajicek
¤
16:10
Dnes jsem došel k velice zajímavým věcem. Ta první, od které se bude odvíjet i to další je, že tenhle blog ještě někdo navštěvuje, i když svých 15 minut slávy má dlouho za sebou. No a proto musím přehodnotit to, co zde tvořím:D No protože číst po sobě jisté pasáže aniž bych se nestyděl prostě nejde.. Dejme tomu poslední příspěvek na téma hudby a strachu:D To prostě je něci fakt legračního..vzhledem k tomu že jsem byl nadopovaný antibiotikami, tka snad moji nejbližší prominou..
Dnes jsem dočetl opravdu skvělou knihu "Cizinec" od Alžírsko-Francouzského autora Alberta Camuse. Musím říct, že novela je to velice krátká, ale na konci opravdu donutí k zamyšlení, což je v dnešním mediálním světě zásadním. Kniha pojednává o příběhu muže, který si žije svůj život, chodí do práce, v sobotu chodí plavat na pláž se svojí přítelkyní Marií a neděle ze srdce nenávidí, jen pro svoji podstatu a tráví je pozorováním života ostatních lidí města z výše svého balkonu a u toho vydatně kouří a přemýšlí. Asi se mi nepovedlo správně nastínit kouzlo děje a několik málo postav, ale to zásadní přijde tehdy, kdyžspolu s Marií, která si jej chce vzít, odjíždí na sobotu k přátelům, trochu si užít pláže, slunce,prostě krásného Alžírského dne..situace se zkomplikuje a dochází k vraždě araba, který chtěl zabít našeho hrdinu..ten kdo mačká spoušt a drží zbran je opět náš hrdina, i když je to všechno sled neuvěřitelných náhod, které nebudu rozepisovat, protože to ani nedokážu tak bravurně napsat, jako autor. Druhá čast začíná zmechanizováním celého řetězce, který všichni známe..zatčení, výslech, výslech, cela, předvolání, advokát ex offo(obhájce který je zaručen zákonem, pokud nemá žalovaný na vlastního, tak mu je přidělen), zase výslech, a je to prostě fantastická ukázka variace nejen hry na dobré, zlé, mocné a odsouzené, ale také na pravdu a polopravdy.. A konečné odsunutí činu vraždy na druhou kolej s tím, že se soud vlastně zaměří na to, že obžalovaný je introvert, i když ne v tom špatném, spíš jak o něm hovoří jeho přátelé, jako o správeném muži, který zbytečně nemluví až po jeho nedostatek smutku pro vlastní čin i pro mnoho dalších.
Já si myslím, že v životě se občas řídíme velice zkostnatělými pravidly, která ne vždy platí. Tím nechci nabádat, abysme porušovali zákony..no ale spíš uvažovali nad tím, že to co je v některých státech nespané pravdidlo slušného chování, je v jiné zemi chápáno jako projev hulvátství a jinde se setkáváme s tím, že je to zločin. Ale tak je to přece se vším:)
vložil: MartinekZajicek
¤
16.Listopad 2007,16:58
Nadpis zní trochu johohácky, ale to nebyl záměr. Spíš jsem chtěl napsat svůj názor na tyhle sračky a ne popsat účinky, protože stránek ktrér se zabývají touhle problematikou, je na webu spousta a spousta.
První, co se mi vybavilo při slovu droga, když jsem byl žákem základní školy, tak byla lebka a injekční stříkačka, a proč tyhle dvě věci? Přemýšlel jsem nad tím a je to jednoduché, to co nám mlátili do hlavy byly většinou snůžky hloupostí, protože jsme se žádné specifičtější informace nedoškali, spíš, jen je to svinstvo a zabíjí to..ale proč to zabíjí a proč to je svinstvo?
Ve svém okolí mám několik kamarádů co stálo(stojí) na okraji téhle propasti, osobní zkušenost s valnou většinou nemám, za což jsem rád. Několikrát jsem si pohrával s myšlenkou, jaké to je, co to je a co to způsobuje..prostě mnoho otázek..odpovědi? Myslím, že jsem část našel, zjistil, nebo vypátral. Nemůžeme vyslovit rovnítko mezi drogou a smrtí, tak to není. Například u kokainu, který je vyráběn z koky, se vyskytují velice zajímavé vlastnosti, v 19. století objevené Sigmundem Freundem, který zjistil že při potření očních víček kokainem dojde k znecitlivění, což bylo neuvěřitelné..a Sigmund Freund doporučoval kakain všem svým známým jako všelék, proti depresím nebo různým psychických poruchách. Zní to velice neuvěřitelně, že jeden z největších vědců 20. století dával kokain svým známým a doporučoval jej. Všiml si totiž faktu, že závislosti na této látce se dostává ne vše uživatelům a on sám se snažil odstranit závislosti na morfiu(kvůli rakovině) právě kokainem a byl přeesvědčen o jeho léčivých účincích.
Je nutné zmínit, že kokain je nebezpečná látka, která působní na CNS, zmírnujje pocit haldu, únavy a dodává pocit síly a energie. Rád bych jen připomněl, že u jihoamerických kmenů je žvýkání koky stejně obvyklé jako vaření mátového čaje u nás.
Co taková mary-jane a hašiš? Mezi svými nejbližšími kamarády mám několik uživatelů, avšak statisticky kouří mary-jane kolem 50% studentů, v 70.tých letech se ve spojených státech kouřila canabis když měl pacient rakovinu...až nejnovější výzkumy dokazují, že asi to nebyla nejúčinější metoda...
Je ale důležité neopomenout, že lidstvo, je v tomto předvídatelné, protože věří tomu, co se napíše v novinách.. když nikdo nezkoumal následky kouření, tak všichni brali cigaretu a doutník jako nezbytný doplnek k cylindru a společenské robě, avšak až poté co vyšly těžce znepokojivé články o tom, že firmy jako american tobaco upravovaly nikotin tak aby se poutal na cns a tím způsoboval okamžitou závyslost, tak teprve tehdy se americké matky(nejen americké) zvedly a šly bojovat proti těmto korporacím..ale předtím by je to ani nenapadlo..a když napadlo, tak by se nad tím kromě vědců nikdo nepozastavil, protože by tomuto faktu nikdo neuvěřil..
A jak je na tom alkohol? Podle mě je to ta nejnebezpečnější droga, co je k mání. Nehledě na nejmenší smrtelné množství cca 20panáků tvrdého alkoholu(podle konzumenta samozřejmě), ale také jeho nebezpečnost pro děti a mládež. Neznám přiliš mnoho jiných návykových látek(kromě cigaret) které zabijí celoročně desítky milionů osob a státy vesele nechávají tuto problůematiku rozplynout v mlze času... ale vezměte si, kolik obětí má alkohol, respektive řízení pod vlivem alkoholu na silnicích..vždyt to je něco šíleného...a nejhorší je ta dostupnost. Nechci z naší generace dělat svatoušky, protože jimi rozhodně nejsme, vodku jsme pili už ve 14 v zastávkách a bylo nám blaze a první a následná opití, to byly legrační historky, avšak si neuvědomujeme, že když jsme opilí, tak je to srovnatlené s tím, když jsme zkouření, ppřípadě po požití jiných drog..a největší potíž vidím v tom, že když se chce někdo na mejdanu ukázat kolik toho vydrží, a potom jednou vesele domů a ten strom do kterého narazilo vozidlo jim zabránil v tom aby se stali neurochirurgy, našli lék na AIDS, nebo založili rodinu...
Pokud přemýšlíte nad tím, co všechno nám zamotává hlavy, tak věřte, že to nejsou jen drogy, ale co třeba reklama? Která útočí na malé děti během reklamních pauz u jejich oblíbených pohádek? Copak to není svinstvo?Je to šílená manipulace..která stejně asi nikoho nezajímám protože televize si nechávají luxusně platit a my jsme jen tupé stádo, ženoucí se od jedné půjčky ke druhé..:D
Pamatujete si na tu historku z literatury, kdy jste se bavili o "fetácích"..probíralo se různě..od knih na motivy "my děti ze stanice zoo" až třeba po "Memento" pana spisovatele Radka Johna a on řekl svému otci, lékaři, že by rád zkusil heroin, avšak čistý, který se na trhu téměř nedá sehnat(v 70.tých letech byla koncentrace kolem 5%, dnes se pohybuje mezi 40-45%) a heroin vyzkoušel. Byl ohromen, avšak věděl, co může napáchat v těle jedince, kdo mu propadl... Nakonec to není ta droga co vás zničí...ale je to ten zevnějšek co trpí a chřadne a je to duše kterou okusují plameny deliria a smrtelné agonie...
Tím bych chtěl dodat, že každý máme nějaké povzbuzovadlo, at čokoládu, kofein, či lásku partnera...ale vždycky si člověk bude hledat únik od reality..protože ta mnohdy není podle vlastních představ, ale jak řekla jedna chytrá paní, tak si stěžovat můžeme jen na sebe, na nikoho jiného, protože jen my sami jsme zodpovědní za náš život.
Tenhle článek se těžce zvrhl a nemá hlavu ani patu, tak se omlouvám případným čtenářům, jen jsem chtěl vyjádřit svůj názor na to oblbování..
vložil: MartinekZajicek
¤
03.Listopad 2007,23:24
Je toho tolik, co říci..a já jen napíšu několi vět..o kterých přemýšlím.. co je to život? štěstí, omyl, dar, iluze, sen, peklo..? O čem to je? Peníze? Určitě ne, láska? Snad, Naděje, že nebudeme zapomenuti? Může nám to být přece jedno, ale každý touží po tom, aby těm nejbližším zůstala vzpomínka na náš život na anše činy..asi tak..je bůh? proč by měl být? Myslím, že není a stejný názor mám na peklo/nebe..je to naivní..když budete děti chodit poctivě v neděli do kostela, tak půjdete do nebe..tohle mi přijde jako jeden z nejvíce demagogujícch organizací, myslím křestanství..lituju všechny ty křestany, a křestanky, co po posledním pomazání při cestě k tunelu zjistí, že nebe není a peklo také ne a že se mohli v neděli aspon luxusně vyspat, kdežto ted je konec..třeba to tak není, ale proč by něco mělo být? Nikdo z nás, kdo je zde, tak nemůže říkat, co je..když o tomhle opravdu nic neví...a co láska? Je osudová, je nesmrtelná? Není..mylsím že ne..nesmrtelní budou jen milenci jako Tristan a izolda, Romeo a Julie, jejichž štěstí a neštěstí jsou vpsány do milostných veršů..ale pocit blízkosti druhého člověka dokáže zázraky, uzdravuje nemocné a napravuje hlouposti..fakt myslím, že jo..a co zázraky? Já myslím, že jsou, a myslím, a věřím, že největší zázrak nás lidí je to, že se ráno porbudíme a můžeme se na někoho usmát, někoho políbit a prožít chvíle, kdy jsme zdraví, štastní..ty chvíle se nám na vždy vryjí do srdce..dělejme vše pro to, abysme i lidem, kteří neměli tolik štěstí umožnili žít svůj malý zázrak..není nic kouzelnějšího..
vložil: MartinekZajicek
¤
03.Říjen 2007,17:52
This is Time (The Dark Side of the Moon, 1973), from Pink Floyd, live at P.U.L.S.E; recorded at Earls Court, London, in 1994. Roger Waters, the composer of Time, is not in this show.
Current members of Pink Floyd are: David Gilmour (guitars, lead vocals) • Richard Wright(keyboards, secondary vocals, backing vocals) • Nick Mason(drums, percussion);
Lyrics:
Ticking away the moments that make up a dull day
You fritter and waste the hours in an offhand way
Kicking around on a piece of ground in your home town
Waiting for someone or something to show you the way
Tired of lying in the sunshine staying home to watch the rain
You are young and life is long and there is time to kill today
And then one day you find ten years have got behind you
No one told you when to run, you missed the starting gun
And you run and you run to catch up with the sun,
but it's sinking
And racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death
Every year is getting shorter, never seem to find the time
Plans that either come to naught or half a page of scribbled lines
Hanging on in quiet desperation is the English way
The time has gone, the song is over,
thought I'd something more to say
Home, home again
I like to be here when I can
When I come home cold and tired
It's good to warm my bones beside the fire
Far away across the field
The tolling of the iron bell
Calls the faithful to their knees
To hear the softly spoken magic spells.
_______________________
Please enjoy the wonderful music.
http://www.pinkfloyd.co.uk/
vložil: MartinekZajicek
¤
23.Září 2007,17:52
1. Každý člověk byl zrozen pro nějaké dílo. Každý, kdo chodí po této zemi, má nějaké povinnosti k životu.
2. Nejsnadnější způsob, jak ztratit důvěru a úctu mladých, je dávat jim nekonečné rady.
3. Kdo máte talent, existuje jen jedna podmínka úspěchu - musíte zůstat zdráv.
4. Zrcadlo nemůže odrážet bohy, když se do něho dívají opice.
5. Ze všech živočichů se jen člověk umí smát, ač k tomu vlastně má nejmíň důvodů.
6. Vždycky budou lidé, kteří budou říkat, že láska neexistuje, protože ji nemohli poznat.
7. Malá láska soudí přísně a zaniká, velká odpouští a tím se dále zvětšuje.
8. Potřebujeme dva roky, abychom se naučili mluvit, a padesát let, abychom se naučili mlčet.
9. Člověk není k stáru moudřejší, je jen opatrnější.
10. Kritici jsou vši, které lezou po literatuře.
11. O čem psali a píšou spisovatelé na celém světě, to by se dalo spočítat na prstech - láska, smrt, práce, boj. Všechno ostatní se dá zařadit do něčeho z toho.
12. Nic není důležitější než svoboda.
13. Svět je krásný a stojí za to o něj bojovat.
vložil: MartinekZajicek
¤
09.Srpen 2007,00:11
V bratislavě jsem potkal jeden z nejlepších strojů, který inženýři v němecnku vytvořili, myslím Porsche Carrera GT...stojím si tak na křižovatce a čekám na nějaký prcky, takže jim držím zmrzku..a najednou se otřese země, vzduch kolem mě se naplní oktanovou aurou a já to vydím, teda spíš slyším..na křižovatce 100, 200 metrů max:) to stojí a točí motor na plný obrátky.. panekču, ale takovej zvuk...jako bojová stíhačka..ne jako ten prasklej vejfuk, kterej si strejda ne a ne zpravit, protože je to přece in..ale to nemá strejda pravdu.. A co se nestalo..ten stříbrný zázrak na kolech brutálně vystartoval z křižovatky, všechny ostatní nechal těžce za sebou a já jsem se zmohl však jen na vztyčený palec a velkej usměv a ten pán co seděl uvnitř zamával, tak jsme si říkal, že pohoda. Ale prostě bylo to jen auto, dobře, stroj za 17 mega, ale pořád je to jen kus..karbonu, hliníku, gumy a plastu..ale přišlo mi to jako dar z nebes..a ten zvuk mi dodnes hraje (nejen před spaním) v uších..:)
vložil: MartinekZajicek
¤
30.Červenec 2007,21:51
V pondělí zemřel na ostrově Farö nejslavnější švédský režisér, jeden z posledních žijících klasiků světové kinematografie a divadla Ingmar Bergman. Před dvěma týdny, 14. července, oslavil své 89. narozeniny.
Bergman vyrůstal v rodině pastora, v přísném religiózním prostředí. V letech 1937-1940 studoval divadelní vědu, poté nastoupil jako asistent režie v Královské opeře ve Stockholmu, kde se v šestadvaceti letech stal nejmladším divadelní ředitelem v Evropě. Postupně působil jako režisér v Helsinborgu, Göteborgu a Malmö, od roku 1959 spolupracoval se stockholmským Královským dramaturgickým divadlem.
Jeho filmová tvorba se datuje od poloviny čtyřicátých let. V obsáhlé filmografii, čítající více než padesát titulů, nechybí položky slabší, skvělé i mistrovské. Dobrá polovina z nich je skoro neznámá či pozapomenutá právem, v druhé půlce však najdeme klenoty jako Sedmá pečeť, Lesní jahody, Pramen panny, Jako v zrcadle, Hosté večeře Páně, Mlčení, Persona, Hodina vlků, Hanba, Šepoty a výkřiky, Scény z manželského života, Tváří v tvář, Podzimní sonáta a Fanny a Alexander nebo filmovou adaptaci Mozartovy Kouzelné flétny.
Lidé se mohou milovat, ale nemohou spolu žít
Od začátku padesátých let točil Bergman výhradně autorské snímky podle vlastních námětů a scénářů, v nichž často varioval téma partnerské krize mileneckých a manželských dvojic. On sám byl pětkrát ženatý a má devět (přiznaných) potomků. Mnohé jeho filmy jsou ostatně silně autobiografické a vyprávějí o tom, že „lidé se mohou milovat, přestože spolu nemohou žít“ (Obrázky, 1990). Mezi Bergmanovy zlomové filmy patří křižácké drama Sedmá pečeť (1957), do něhož poprvé obsadil svého pozdějšího dvorního herce Maxe von Sydowa a které jej zviditelnilo v zahraničí, či závěr trilogie Jako v zracadle nazvaný Mlčení, kde intelektuální poselství poněkud zastínilo první otevřené zobrazení soulože v uměleckém filmu.
Poté, co před čtvrt stoletím uzavřel svou filmovou dráhu barvitou rodinnou freskou Fanny a Alexander (1982), věnoval se Bergman intenzivně režii v televizi. Moc televizního média objevil v souvislosti se Scénami z manželského života (1972). Tímto původně šestidílným televizním seriálem (zkrácená verze do kin vznikla teprve dodatečně), v jehož hlavních rolích excelovali dva věrní členové jeho herecké stáje, Liv Ullmannová a Erland Josephson, se nově pokusil oslovit průměrného diváka, který málokdy chodí do biografu a spíš než náročné filmy sleduje doma mýdlové opery. Podařilo se mu to v míře, která překvapila i jeho samotného: mnozí Švédové se tehdy po shlédnutí seriálu rozhodli urychleně řešit dlouho odsunované soukromé problémy, takže se v celé zemi citelně zvýšila rozvodovost. Režisér si tehdy dokonce musel nechat změnit telefonní číslo, protože mu neustále volali lidé, kteří si ho pletli s manželskou poradnou.
Na svém tvůrčím kontě má Ingmar Bergman také 126 divadelních produkcí a skoro čtyřicítku rozhlasových her. Mnoho svých filmů přepsal do čtivé podoby filmových povídek, je též autorem dvou autobiografií: zatímco Laterna magica (1987, česky 1991) popisovala zejména jeho dětství a soukromý život, Obrázky (Bilder, 1990, česky 2004) věnoval autor svým filmům; obě knihy však vynikají neobvyklou otevřeností, sebekritikou a sebeironií.
Filmovou branži, kterou v roce 2000 označil za "průmysl řezničiny a děvkaření", nakonec opustil typicky nesmiřitelně až v prosinci 2003, kdy měl ve švédské televizi premiéru jeho film Saraband. "Místo aby se vydal smířlivou cestou do podzimu života, rozdmýchává Bergman ještě jednou oheň pod starými konflikty," napsal list Dagens Nyheter po uvedení snímku.
V roce 1997 obdržel na 50. ročníku filmového festivalu v Cannes Zlatou palmu palem. Oscara za celoživotní dílo přitom získal už v roce 1970. Na cenu Akademie za nejlepší cizojazyčný film byl nominován celkem šestkrát, pozlacenou sošku získaly filmy Jako v zrcadle (1960), Pramen panny (1961) a Fanny a Alexander (1983).
Kinematografie si těžkým zadkem kecla do cirkusového stanu
„Bergman kinematografii posouval, zatímco dneska je podstatou režie zručná recyklace,“ míní režisér Saša Gedeon. „Hraje se na osvědčené modely, schémata, klišé. Multikina pak zaplavují nekonečná pokračování Shreků, Pirátů z Karibiku či Potterů. Autorská výpověď o ztrátě schopnosti komunikavat s Bohem působí mezi nimi nepatřičně. Přitom dříve se náročné Bergmanovy filmy promítaly v běžné distribuci. Dnes, když se společnost globálně cocacolizuje, si kinematografie těžkým zadkem kecla do cirkusového stanu.“
Podle Gedeona by pro jeho generaci byla snaha na Bergmana navazovat či jej kopírovat slepou uličkou. „Inspirativní je spíš odvaha riskovat a vytvořit svébytné dílo, prorazit bariéry vytvořené filmem jakožto průmyslem, nekoketovat s diváckým vkusem či ekonomickými zisky," apeluje režisér. „Bergman je velký přítel, učitel a pilíř pro všechny, co berou film jako výpravu za poznáním. Vtiskl kinematografii novou tvář, vnesl do ní nevídanou preciznost a hloubku. Ukázal, čeho je film ve své plné síle schopen. Že metafyzická, religiózní, psychologická a filozofická témata zdomácněla v kinematografii s plnou vážností, je především Bergmanova zásluha. Překročil mnohá tabu, nelítostně a přesně vykreslil živočichopis lidské povahy, uměl překročit i limity mysli, přinést odtud poklady hájemství snů. Pochopil, že právě to by mělo být doménou umění. My jsme na to mezitím už zapomněli."
Minulý měsíc zařadila Světová organizace OSN pro vědu, vzdělání a kulturu (UNESCO) Bergmanův osobní archiv do seznamu památek, které mají globální hodnotu pro celé lidstvo. Archiv, který režisér v roce 2002 věnoval Švédskému filmovému institutu, obsahuje ručně psané originály jeho scénářů i poznámek, jeho obsáhlou korespondenci i fotodokumentaci z natáčení filmů. Bergman se už před desetiletími usadil na ostrově Farö u jihovýchodního pobřeží Švédska a natočil zde sedm svých filmů. Na nehostinné výspě se každé léto koná bergmanovský filmový festival.
Celý bergmanovský svět, vystavěný z pětačtyřiceti beden nezveřejněných materiálů z jeho pozůstalosti lze najít na www.ingmarbergman.se. Na stránkách nazvaných Ingmar Bergman lze listovat Bergmanovými scénáři v nejrůznějších fázích tvorby, režijními poznámkami, rozpočty, číst deníky i analýzy jeho filmů, televizních i rozhlasových her. Vedle záplavy fotografií jsou některé snímky zpřístupněmy i v ukázkách. Stránky fungují dva roky a tento velkolepý počin Švédského filmového institutu je i v mezinárodním měřítku unikátem.
Ingmar Bergman patří mezi největší režiséry a osobnosti našeho světa. Rest in peace.
vložil: MartinekZajicek
¤
19.Červenec 2007,13:16
Tragická výjimka v Monaku
7. květen, 2. závod MS roku 1967, Grand prix Monaka
V úzkých ulicích knížectví smělo startovat jen 16 vozů, jubilejní 25. GP de Monaco tedy museli tři z přihlášených jen přihlížet. Zatímco sítem kvalifikace neprošli Anderson, Beltoise a Ginther, dokazovala špička, jaké pokroky nové stroje udělaly. Již v pátek byl Surtees rychlejší než starý oficiální rekord Bandiniho, který ve svém rychlém kole havaroval a silně poškodil svoje Ferrari. V sobotu byl jeho vůz opraven a Surteesův čas překonal. Radost z pole ale byla předčasná. Krátce před koncem kvalifikace se ještě prosadil Brabhamův BT19. Bandini byl favoritem desetitisíců tifosi pod hradem a okruh mu seděl. Před startem se ozývalo hlasité skandování jeho jména a Lorenzo nechtěl své fandy zklamat. Když dal legendární Louis Chiron povel ke startu, vyrazil směrem St. Devote nejrychleji. Za ním se seřadili Brabham, Hulme, Surtees a Gurney. Poleman již při prvním průjezdu kolem Mirabeau přetočil svůj Repco a olejem zaneřádil trať.
Ještě ve stejném kole se mladý Stewart na pouze dvoulitrovém BRM prodral na třetí pozici a také vedení se mělo brzy změnit - ze druhého kola se jako první vrátil Hulme, se skupinou pronásledovatelů v závěsu. Také Dan Gurney a jeho Eagle-Weslake se s úspěchem sunuli kupředu - než je zradila benzínová pumpa. Od šestého kola měla GP svého třetího muže v čele. Byl jím Jackie Stewart. Ani on se ale nedostal daleko, v 15. kole se rozsypal jeho diferenciál. Po pestrém úvodu závod poněkud zjednotvárněl a až na Clarkovu nehodu při souboji s McLarenem se toho „příliš nedělo“. I tak nebylo 100 kol Monakem procházkou, naopak. Zvláště u Bandiniho prý diváci pozorovali známky únavy. Ta může vést k nekoncentrovanosti a chybám. Tu první ovšem udělal vedoucí Hulme. V 80. kole u přístavu brzdil příliš pozdě, opustil ideální linii a dostal smyk na oleji.
Jen se štěstím se „trefil“ do šikany a o balíky slámy oddělující trať od moře se jen otřel. Štěstí tím toho dne bylo jaksi vyčerpáno. O dvě kola později měl podobný „výpadek“ i druhý Bandini. Jeho vůz vletěl do hrazení šikany větší rychlostí. Utrhl si dvě kola a o jeden z přístavních pilířů si roztrhl nádrž. Ferrari se při tom převrátilo a explodovalo. Italovi fandové pak již jen mohli zděšeně sledovat, jak jejich idol hoří v troskách. Vyproštěn byl až po čtyřech minutách v beznadějném stavu… Hulme položil svým prvním smutným vítězstvím v GP základní kámen k zisku titulu. Celé zbývající pole (hodnoceno bylo jen šest vozů) předjel nejméně o kolo. Vzhledem k skutečně anachronickému profilu tratě je udivující, že Lorenzo Bandini dodnes zůstal jedinou obětí monacké GP formule 1. Snad zůstane „tragickou výjimkou“ na věčné časy.
Snad na nás na všechny kouká velký Lorenzo z nepohodlí svého závodního vozu a jen se nám směje..nasazuje si přilbu, závodní rukavice, mocným otočením klíčku startuje přeplnovaný motor ferrari a s pálícími se pneumatikami mizí kdesi v obzoru..milovám jeho fanoušky, obdivován souppeři, nezapomenut jeho blízkými, to je podle mě Lorenzo Bandini, velký závodník a ředitel jedné Italské školy.
vložil: MartinekZajicek
¤
18.Červenec 2007,13:41
Jak nás ženy hodnotí
Jen pro vysvětlení body za každou větou znamenají to jak si té dané skutečnosti žena cení. Kladné vám samozřejmě dodávají více na vašem kreditu. A záporné vás asi brzo dovedou k rozchodu :) Ocheckujete si :)) jak na tom ste :))
JEDNODUCHÉ POVINNOSTI
ustelete(+1)
ustelete, ale zapomenete na dekorační polštář(0)
přehodíte přikrývku přes zmačkané prostěradlo ( -1)
jdete jí koupit ven to co chce (+5) v dešti (+8)
ale vrátíte se s pivem ( -5)
jdete v noci ověřit podezřelý hluk (+1)
jdete v noci ověřit podezřelý hluk a nic to není (0)
jdete v noci ověřit podezřelý hluk a něco to je (+5)
bušíte do toho železným prutem (+10)
je to její zvířátko( -20)
SOCIÁLNÍ DOVEDNOSTI
zůstanete po jejím boku po dobu celé party (0)
zůstanete s ní chvíli a pak ji opustíte kvůli rozhovoru s univerzitním kámošem ( -2)
jménem Týna ( -10)
Týna je tanečnice ( -20)
Týna má silikonové implantáty ( -80)
JEJÍ NAROZENINY
vezmete ji ven na večeři (+2)
vezmete ji ven na večeri a není to sport bar (+3)
OK, je to sport bar ( -2)
a je noc sněz-co-můžeš ( -3)
je to sport bar, noc sněz-co-můžeš a máte pomalovaný obličej barvami svého oblíbeného týmu ( -10)
NOC VENKU
vezmete ji na film (+1)
vezmete ji na film, který má ráda (+3)
vezmete ji na film, který nenávidíte (+6)
vezmete ji na film, který máte rád vy ( -2)
s názvem "policajt smrti" ( -3)
a vy jste lhali a řekli ste, že to bude cizí film o sirotcích ( -15)
VAŠE KONSTITUCE
máte pivní pupek ( -15)
máte pivní pupek a cvičením se ho snažíte zbavit (+10)
máte pivní pupek a koupíte si volné džíny a havajskou košili( -30)
řeknete: "To neva dyť ho máš taky" ( -8000)
VELKÁ OTÁZKA
ona se zeptá: "Vypadám tlustě?" ( -5) [ano, ztratíte na tom zcela jistě body]
váháte s odpovědí ( -10)
odpovíte "Kde?" ( -35)
jiná odpověď ( -20)
KOMUNIKACE
když se s vámi chce bavit o problému, posloucháte s výrazem jako, když vás to hodně zajímá(0)
posloucháte ji víc než 30 min (+50)
posloucháte ji víc než 30 min bez toho aniž byste se dívali na TV (+500)
ona si uvědomí, že je to proto, že jste usnuli ( -4000)
Sem tuhle super získal od svého velkého kamaráda motorkáře Míry, moc dík, já jsem se tak řezal, když jsem to četl..tak se bavte špunti:D
vložil: MartinekZajicek
¤